Welcome!



ကၽြန္မ ေတြ႔ၾကံဳ၊ ခံစား၊ ေလ့လာဆည္းပူး ခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျပီး ေရးသားထားတဲ့ စာစုမ်ားတည္ရာ ...ကၽြန္မဧ။္ ႏွလံုးေသြးစက္မ်ား စီးဆင္းရာ.... ကၽြန္မဘ၀ ရုပ္ပံုလႊာ.....

Saturday 18 May 2013

ကၽြန္ေတာ္ ဘံုဆိုင္






 ကၽြန္ေတာ္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား၊ သူရင္းငွား။ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕ အေဖေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ နံမည္က ဘံုဆိုင္။ အေမက ေကာက္စိုက္သမ၊ ၾကံဳရာက်ပန္း အလုပ္လုပ္တယ္။ အေမ့ အရင္ေယာက်္ားက လယ္ကြင္းထဲမွာ ပိုးထိျပီးဆံုးသြားလို႔ ကၽြန္တာ့္အေမ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ မုဆိုးမ ျဖစ္ခဲ့တယ္။

လင္မရွိတဲ့ မိန္းမကို လူမေလးစားဘူးဆိုတာ မွန္မလားေတာ့ မသိဘူးဗ်။ ကၽြန္ေတာ့္အေမဟာ ရြာက လူတကာရဲ႕ အသံုးေတာ္ခံျဖစ္ခဲ့တယ္ ဆိုလားပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကိုယ္၀န္ရေတာ့ ဘယ္သူနဲ႔ရတာလဲ ဆိုတာ အေမကိုယ္တိုင္မသိရွာဘူး။ သူ႔ဆီလာတဲ့ ေယာက်္ားေတြအားလံုးနဲ႔ဆို္င္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမြးေတာ့ ဘံုဆိုင္လို႔ အေမကိုယ္တိုင္ နံမယ္ေပးခဲ့တယ္။ 

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အေဖဘယ္သူလဲဆိုတာ သိရလို႔လည္း ဘာမွထူးပါဘူးဗ်ာ။ အေမ့ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္မတင္ခ်င္ဘူး။ အေမ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ခဲ့လို ကၽြန္ေတာ္လူျဖစ္ခဲ့တာ။ အေမ့ကို ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေဘးအိမ္ကလူေတြ ဆန္မရွိလို႔ ဗိုက္ေမွာက္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေမက သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ထမင္းႏွပ္မွန္ေအာင္  ေကၽြးခဲ့တယ္ဗ်။


ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းမတက္ရဘူး။ သူမ်ားေတြ ေက်ာင္းသြားတာေတြ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေက်ာင္းသြားခ်င္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ စာဖတ္တတ္ခ်င္တယ္။ ရြာအလယ္ပိုင္းက ေအာင္ၾကီးက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား လုပ္တယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးနဲ႔အတူ ဆြမ္းခံလိုက္တဲ့ ေအာင္ၾကီးကို ကၽြန္ေတာ္အားက်မိတယ္။ စာတတ္ခ်င္ရင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား လုပ္ပါလားလို႔ ေအာင္ၾကီးက ေျပာတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ဘုန္းၾကီး  ေက်ာင္းသားလုပ္ခ်င္တယ္လို႔ အေမ့ကိုေျပာေတာ့ အေမကခြင့္ျပဳတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသား ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုပါေတာ့ဗ်ာ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ေနရတာလား ေပ်ာ္တာေပါ့ဗ်ာ။ စာလည္းသင္ရတယ္။ ဟင္းေကာင္းလည္းစားရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူမြဲေတြအတြက္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးဆြမ္းက်န္ေတြက ဟင္းေကာင္းပဲဗ်ိဳ႕။ ညညဆို ျခင္ေထာင္နဲ႔ အိပ္ရတယ္ဗ်။ အေမ့အိမ္မွာတုန္းက ျခင္ေထာင္မရွိလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔သားအမိ ျခင္ေတြကို ညတိုင္းေသြးလွဴရတာ ကုသိုလ္ရရင္ သိပ္ေကာင္းမွာပဲ။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားလုပ္ရတာ တကယ္အလုပ္လုပ္ရင္ သက္သာလွတာဟုတ္ဘူး။ အေကာင္းဘက္က ေတြးရင္ေတာ့ ကုသိုလ္လည္းရ ၀မ္းလည္း၀တယ္ ေပါ့ဗ်ာ။ ဆရာေတာ္ၾကီးက အျမဲဆံုးမတယ္။ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္တဲ့ ကုသိုလ္ဟာ သီလေစာင့္သလို ကုသိုလ္ရတယ္။ ေငြမကုန္ပဲ အလကားရတဲ့ ကုသိုလ္ေတြတဲ့။ 

ဆရာေတာ္ၾကီးက အားရင္စာဖတ္ခိုင္းတဲ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းပညာမတတ္ေပမဲ့ စာေပနဲ႔ ရင္းႏွီးခြင့္ ရခဲ့တယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ႕ ေက်းဇူးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ တစ္သံသရာလံုး ဆပ္လို႔ေတာင္ ေက်ေတာ့မယ္မထင္ဘူးဗ်ာ။ 

ကၽြန္ေတာ္အသက္ ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေရာက္ေတာ့ အေမက မက်န္းမာေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လယ္ရွင္ေတြဆီမွာ သူရင္းငွား အလုပ္လုပ္ေစခ်င္တယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ခြင့္ေတာင္းေတာ့ ဆံုးမစကားတခြန္းပဲ ေျပာလႊတ္လိုက္တယ္။ တသက္လံုး ရိုးသားျပီး သစၥာရွိပါေစ၊ ဘယ္သူေတြ တရားပ်က္ပ်က္ ကိုယ္မပ်က္ေစနဲ႔တဲ့။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဆံုးမစကားက ကၽြန္ေတာ့္ႏွလံုးသားထဲအထိ စိမ့္၀င္သြားတယ္။

လယ္ထဲမဆင္းဖူတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထြက္ ကၽြန္ေတာ္ သူရင္းငွားလုပ္ေတာ့မွ တကယ္ ကၽြတ္ေတာ့တာပဲဗ်ိဳ႕။ ပင္ပန္းသလားမေမးနဲ႔။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ပထမအလုပ္ရွင္က လယ္ဧက တစ္ရာေက်ာ္ပိုင္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ခ်မ္းသာလဲဆိုတာ စဥ္းစားသားၾကည့္ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူရင္းငွားေတြကို ခ်ည္ရည္ဟင္း၊ ပဲဟင္းနဲ႔ ငါးပိရည္ပဲေကၽြးတာ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ဟင္းေကာင္း စားခဲ့ရတဲ့ကၽြန္ေတာ္ ထြားၾကိဳင္းသန္မာျပီးသားမို႔ ပင္ပန္းဒဏ္ကိုေပမဲ့ ခ်ည္ရည္ဟင္း၊ ပဲဟင္းနဲ႔ အသက္ဆက္ေနရတာကိုေတာ့ ခံနိဳင္ရည္သိပ္မရွိလွဘူး။ အေမက ေျခာက္လစာ ေငြၾကိဳယူထားလို႔ အေၾကြးေက်တဲ့ထိ ကၽြန္ေတာ္ ၾကိတ္မွိတ္ျပီးလုပ္ခဲ့ ပါတယ္။

က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာတဲ့ ကၽြန္ေတာ့အလုပ္ရွင္ရဲ႕ မဟာအေတြးအေခၚၾကီးကို ေျပာျပခ်င္ေသး တယ္ဗ်။ သီတင္းကၽြတ္လို အခါၾကီးရက္ၾကီးေတြမွာ အလုပ္သမားေတြက သူ႕ကိုကန္ေတာ့ရင္ က်န္းမာပါေစလို႔ဆုေပးတယ္။ ခ်မ္းသာပါေစဆိုတဲ့ ဆုကို ဘယ္ေတာ့မွမေပးတဲ့ဗ်။ ဆုေတာင္းျပည့္ လို႔ ခ်မ္းသာသြားရင္ သူ႔ဆီမွာ သူရင္းငွားလုပ္မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ သူ႔အလုပ္ကို က်န္းက်န္းမာမာနဲ႔ လုပ္နိဳင္ေအာင္ က်န္းမာပါေစလို႔ ဆုေပးတယ္ဆိုပဲ။ ခ်မ္းသာသေလာက္ အတၱၾကီးတာကို ၾကည့္ျပီး တရားက်မိပါရဲ႕ဗ်ာ။

အရင္အလုပ္ရွင္ဆီက ေၾကြးေက်ေတာ့ ရြာတဖက္ကမ္းက ကိုကရင္ၾကီးအိမ္မွာ ေျပာင္းလုပ္တယ္။ ကိုကရင္ၾကီးက လယ္ဧက ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ပဲပိုင္တယ္။ ရိုးရိုးကုတ္ကုတ္နဲ႔ အလုပ္ၾကိဳးစားလို႔ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ လည္လည္ေနနိဳင္တာ။ လယ္ထဲမွာ ကိုကရင္က ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေနလည္စာ အတူစား တာဗ်။ ညေန အလုပ္ျပန္ရင္ ကိုကရင္ရယ္၊ သူ႔မိန္းမ မရီရယ္၊ သားသမီးေတြအားလံုး ကၽြန္ေတာ္နဲ႔  ထမင္းတ၀ိုင္းတည္း အတူစားၾကတယ္။ သူတို႔အသားဟင္းခ်က္ရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္းအသားဟင္း စားရတယ္။ တခါတေလ မရီက မီးဖိုေခ်ာင္စားရိတ္ခိုျပီး၊ ခ်ည္ရည္ဟင္းခ်က္တဲ့အခါ အားလံုး အတူတူ ခ်ည္ရည္ဟင္း စားရတာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ေနတိုင္း အတူတူအလုပ္လုပ္၊ ထမင္းကို အတူလက္ဆံုစားတဲ့ ကိုကရင္ကို ကၽြန္ေတာ္ အကိုၾကီးလို ခ်စ္ခင္မိပါတယ္။

မရီကလည္း အိမ္ရွင္ပီသတယ္။ သဒၶါတရား အျပည့္ရွိတယ္ဗ်။ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြကို မနက္တိုင္း ဆြမ္းေလာင္းတယ္။ ၀င္ေငြနဲ႔မွ်ေအာင္ စီစစ္သံုးတယ္။ ဟင္းရြက္ဖိုး အကုန္ သက္သာေအာင္ ျခံထဲမွာ အပင္ေတြစံုေအာင္ စိုက္ထားေသးတယ္။ ငွက္ေပ်ာသီး၊ သေဘၤာသီး၊ သရက္သီးေတြ ၀ယ္စရာမလိုပဲ စိတ္ၾကိဳက္စားရတယ္ဗ်ာ။ 

စိတ္ထားေကာင္းတဲ့ ကိုကရင္တို႔လင္မယား သားသမီးေမြးရက်ိဳးလဲနပ္တယ္ဗ်ိဳ႕။ သားသမီး ႏွစ္ေယာက္လံုး လိမၼာျပီး ပညာထူးခၽြန္တယ္။ သူတို႔ေမာင္ႏွစ္မကို ကၽြန္ေတာ္က ညီေလး၊ညီမေလး အရင္းလိုခ်စ္တယ္။ အၾကီးမ အပ်ိဳရြယ္ေရာက္လာေတာ့ တခ်ိဳ႕လူေတြက ကၽြန္ေတာ္ကို ေျမာက္ထိုး ပင့္ေကာ္ လုပ္ၾကတယ္ဗ်။ ေကာင္မေလးကို ရေအာင္ပိုးပါလား၊ စြံေလာက္တယ္လို႔ ေျမွာက္ေပးၾက တယ္။ ၾကံၾကီး စည္ရဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္ရွင္၊ ေက်းဇူးရွင္ရဲ႕ သမီးနုနုထြတ္ထြတ္ေလးကို စိတ္နဲ႔ေတာင္ မျပစ္မွားဘူး။ ေက်းဇူးသိတတ္စြာ ႏွမအရင္းလို ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ပဲရွိတယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္ ပညာမတတ္ေပမဲ့ စာတတ္ေပတတ္ အခံရွိေတာ့ စဥ္းစားတတ္ပါတယ္ဗ်ာ။ လူဆိုတာ ကိုယ့္ေနရာ ကိုယ္သိျပီး၊ ကိုယ္နဲ႔သင့္ေတာ္ရာကို မွန္းရမွာေပါ့။ ရြာအေရွ႕ပိုင္းက ေခ်ာစုကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္။ ညိဳေခ်ာေလးဗ်ာ။ အေနအထိုင္ က်စ္လစ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို မ်က္ႏွာမြဲေတြထဲမွာ ေခ်ာစုလို မိန္းကေလးမ်ိဳးကို ရွာလို႔ေတြ႔ခဲတယ္။ မ်က္ႏွာမြဲေပမဲ့ ေျႏၵရွိတဲ့ ပန္းခေရလို မိန္းကေလးမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ သ႔ူကိုပိုးတဲ့ေယာက်္ားေတြထဲက ကၽြန္ေတာ့္ကိုပဲ ျပန္ၾကိဳက္တာဗ်။ ကၽြန္ေတာ္ အခ်စ္ကံေတာ့ မမြဲလွဘူးလို႔ေတြးျပီး ဘ၀င္ေတာင္ျမင့္ ခဲ့တယ္ခင္မ်။

ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ေခ်ာစု ယူၾကေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ ကိုကရင္က မဂၤလာေဆာင္ေပးတယ္ဗ်ာ။ 
ဘယ္ေလာက္ ေက်းဇူးတင္စရာ ေကာင္းလိုက္သလဲ။ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္အားခေတြ အေမ့ကို တစ္၀က္ေပးျပီး၊ တစ္၀က္ကို စုထားခဲ့တယ္။ အဲဒီေငြေတြ မဂၤလာစရိတ္အတြက္ သံုးဖို႔မလိုေတာ့ ၀ါးအိမ္ေလးတစ္လံုး ေဆာက္နိဳင္သြားတယ္။ ေခ်ာစုကို တဲအိုပ်က္ထက္သာတဲ့ အဆင့္မွာ ထားနိဳင္လို႔ စိတ္ထဲေတာ္ေတာ္ ေက်နပ္မိတယ္ဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္အိမ္ေထာင္က်ျပီး တစ္ႏွစ္ၾကာေတာ့ သားေလးတစ္ေယာက္ ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဖခင္ေမတၱာကို မခံစားခဲ့ရေပမဲ့ သားကိုေတာ့ ရွိမွ်ေမတၱာေတြ ပံုေအာေပးခဲ့တယ္။ သားကို ကၽြန္ေတာ္ တုန္ေနေအာင္ခ်စ္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ အတန္းပညာမသင္ခဲ့ရလို႔ သားကိုပညာတတ္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ 

ကၽြန္ေတာ္သားကို ေက်ာင္းဆရာလုပ္ဖို႔ တိုက္တြန္းခဲ့တယ္။ သားေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္ က်ရင္ ရြာမွာ စာမတတ္တဲ့ကေလး တစ္ေယာက္မွ မရွိေစခ်င္ဘူးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတယ္။ ဆင္းရဲသားတိုင္း ပညာတတ္ဘြဲ႔ရ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္မေျပာလိုဘူး။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာမေရြး ေက်ာင္းေန အရြယ္ကေလးတိုင္း စာသင္ခြင့္ ရေစခ်င္တယ္။ ဘြဲ႔ေတြ ရာထူးေတြ မရွိရင္ေန စာေရးတတ္ ဖတ္တတ္လို႔ အေကာင္းအဆိုးကို ပိုင္းျခားနိဳင္တဲ့ အသိေတြရွိေစခ်င္တယ္။

ကိုကရင္ရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ သားကေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္လာတယ္။ ရြာမွာ အထက္တန္းေက်ာင္းရွိလို႔ သားကို ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းထားေပးနိဳင္ခဲ့တယ္။ ဆယ္တန္း ေအာင္ေတာ့ ပညာေရးေကာလိပ္ တက္ခြင့္ရတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္လုပ္ခနဲ႔ သားေက်ာင္းစရိတ္ ဘယ္ေလာက္မလဲဗ်ာ။ ကိုကရင္ကပဲ သားေကာလိပ္ေက်ာင္း ျပီးတဲ့အထိ တာ၀န္ယူေထာက္ပံ့ ေပးခဲ့တယ္။ တကယ္ကို ေက်းဇူးၾကီးပါတယ္။ ကိုကရင္လို အလုပ္ရွင္ဆီမွာ ေက်းဇူးေၾကြးေတြ ေက်ေအာင္ ဆယ္ဘ၀ ကၽြန္ခံရမယ္ဆိုရင္ေတာင္ ကၽြန္ေတာ္ ရဲရဲၾကီး ကၽြန္ခံနိဳင္တယ္ဗ်။ တကယ္ေျပာတာ။

သားေက်ာင္းဆရာျဖစ္ေတာ့ လစာဘယ္ေလာက္ရလဲ သိခ်င္လား။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ့္ႏွစ္တုန္းက က်ပ္ငါးေထာင္။ လယ္ရွင္ရဲ႕ သူရင္းငွား ကၽြန္ေတာ့္လစာနဲ႔ အတူတူပဲဗ်။ ဟားဟား။ ကၽြန္ေတာ္က လယ္ထဲဆင္းျပီး ရႊံ႕ရုန္းရတယ္။ သားက မိုးေရလံု ေနပူလံုတဲ့ စာသင္ေက်ာင္းမွာ စာသင္ရတယ္။ ဒါပဲကြာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကမွ ကိုကရင္အိမ္မွာ တစ္ေန႔ကို ထမင္းသံုးႏွပ္ အလကားစားရေသး တယ္။ သားက သူ႔အေမ ခ်က္ေပးတာကို ျပန္စားရတယ္။ 

သားက တကိုယ္ေရတကာရမို႔ ေတာ္ေပေသးတယ္။ ဟိုဘက္ရြာက မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ဆရာဆို မယားနဲ႔ 
သားနဲ႔မို႔ လစာဘယ္လိုလုပ္ ေလာက္မွာလဲဗ်။ ေက်ာင္းဖြင္႔ရက္ ညေနပိုင္းနဲ႔ ေက်ာင္းပိတ္ ရက္ေတြမွာ ဆိုက္ကားနင္းျပီး ၀င္ေငြရွာ ရတယ္။ ၾကားလို႔ ေကာင္းၾကေသးလားဗ်ာ။ 

မယံုမရွိနဲ႔ဗ်ိဳ႕။ အဲဒါတကယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္။ ဒီေက်ာင္းဆရာ အသံုးမက်လို႔ ဆိုက္ကားနင္းရတယ္လို႔ ပညာတတ္ တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကပါလိမ့္မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကေတာ့ ဆိုက္ကားနင္းျပီး ေက်ာင္းဆရာဘ၀ကို ဖက္တြယ္ထားတာကို အံ့ၾသခ်ီးက်ဴး ပါတယ္။

ရြာမွာ လယ္ပိုင္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြ လယ္ထဲဆင္းရတယ္ဗ်။ မဟုတ္ရင ္ေက်ာင္းဆရာေတြ ထမင္းငတ္တယ္ဆိုတဲ့ ရာဇ၀င္ၾကီး တြင္သြားလိမ့္မယ္။ လယ္ပိုင္မရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြကေတာ့ အေရာင္းအ၀ယ္ေလးလုပ္ျပီး ၀င္ေငြရွာရတာေပါ့ဗ်ာ။ ေက်ာင္းဆရာမ တခ်ိဳ႕လည္း ျမိဳ႕ကအထည္ ေတြ ယူေရာင္းျပီး၊ အထည္သယ္တပိုင္း ျဖစ္ေနၾကတယ္။

သားက လုပ္သက္ေလးငါးႏွစ္ေလာက္ ရလာေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ရဲ႕ ယံုၾကည္အားကိုးမွဳရလာတယ္။ မိဘဆရာအသင္းရဲ႕ အတြင္းေရးမွဴး ျဖစ္လာတယ္ဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အသက္ငါးႏွစ္ျပည့္တဲ့ ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းအပ္ရမယ္ဆိုတဲ့ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြ စလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္သားဗ်။ အဲဒီ အခြင့္အေရးကို ေကာင္းေကာင္း အသံုးခ်နိဳင္ခဲ့တယ္။ မိဘဆရာအသင္းက အဖြဲ႔၀င္ေတြ၊ ရပ္မိရပ္ဖေတြကို ေကာင္းေကာင္းစည္းရံုးျပီး၊ ဆင္းရဲတဲ့ ကေလးတိုင္း ေက်ာင္းတက္ရေအာင္ စီစဥ္ခဲ့တယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ကေလးေတြအတြက္ ေက်ာင္းအပ္ စရိတ္၊ စာအုပ္ဖိုး၊ ေက်ာင္း၀တ္စံုနဲ႔ ေက်ာင္းအသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြကို မိဘဆရာအသင္း ရံပံုေငြနဲ႔ ကုန္က်ခံခဲ့တယ္။ သားကပဲ ရြာကေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြကို ဦးေဆာင္ျပီး အသင္းရံပံုေငြ ရေအာင္ရွာခဲ့တယ္။
 
ရပ္ရြာတိုးတက္ေရးအတြက္ ညီညီညာညာ ေဆာင္ရြက္ၾကရင္ ဘာလို႔မျဖစ္ရမွာလဲဗ်။ ခုၾကည့္ သားနဲ႔  လူၾကီးလူငယ္ေတြ စုေပါင္းျပီး ရြာမွာ စာမတတ္သူ ပေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္တာပဲ။ မနက္ေက်ာင္းသြားခ်ိန္ဆို ကေလးေတြအားလံုး ေက်ာင္းသြားၾကတာ ဘယ္ေလာက္ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ မသင္ခဲ့ရတဲ့စာေတြ သူတို႔သင္ၾကရတာ တကယ္၀မ္းသာတယ္။ သားအတြက္လည္း ဂုဏ္ယူတယ္။ သားက ကၽြန္ေတာ့္ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ျပည့္ေအာင္ လုပ္ေပးခဲ့တာကို  ပီတိအျဖစ္ဆံုးပဲဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္က အဖမဲ့သား လူမြဲတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေလာကေကာင္းက်ိဳးကို ဘာမွျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ ေျမာက္ မလုပ္ေပးနိဳင္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ တတ္နိဳင္တာေတြေတာ့ လုပ္ခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ဆရာေတာ္ဘုရားကို တာ၀န္ေက်ေအာင္ ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳခဲ့တယ္။ သူရင္းငွားလုပ္ျပီး အေမ့ကို လုပ္ေကၽြးခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ရွင္ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့ ကိုကရင္တို႔ မိစားစုအေပၚလည္း သစၥာေစာင့္သိခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ မယားေခ်ာစုအေပၚလည္း မေဖါက္မျပန္ သစၥာရွိခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ သားရတနာကိုလည္း ေက်ာင္းဆရာေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ သြန္သင္ဆံုးမ လမ္းျပေပးနိဳင္ခဲ့တယ္ဗ်ာ။အဲဒါေတြ အားလံုးအတြက္ ကၽြန္ေတာ္ေက်နပ္တယ္။ 

မေနရလို႔ ေသရေတာ့မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ေနာက္ေၾကာင္းမွာ ေနာင္တရစရာေတြ ဘာမွမရွိဘူးဗ်။ ခင္ဗ်ားတို႔ အားမက်ဘူးလား။ ဘံုဆိုင္ဆုိတဲ့ သြားေလသူတစ္ေယာက္ကို သားနဲ႔ မယားရယ္၊ ကိုကရင္တို႔ မိသားစုရယ္ကလြဲျပီး ဘယ္သူကမွ အမွတ္ရေနမွာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘံုဆိုင္ရဲ႕ ရာဇ၀င္ဆိုးကိုလည္း ဘယ္သူကမွ ေျပာရစ္မွာမဟုတ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ အေသေျဖာင့္ တယ္ဗ်။ ေသခါနီး အာရံုမွာ ေပၚလာမွာေတြက ျပဳခဲ့တဲ့ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ေတြ၊ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ သီလနဲ႔ သစၥာတရားေတြဗ်ာ။ ဘာလိုေသးလဲ။

လူ႔ဘ၀က တိုတိုေလးပါဗ်ာ။ မိတ္ေဆြတို႔အားလံုး လူျဖစ္ရက်ိဳးနပ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္က ေလရွည္ျပီး ေျပာေနတာဗ်ိဳ႕။ သေဘာမက်ရင္ေတာ့ လြတ္လပ္စြာ ကြဲလြဲခြင့္ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဘံုဆိုင္ ကေတာ့ ေနာင္ဘ၀ လူျဖစ္ခ်င္ေသးတယ္။ သားလို စာတတ္ေပတတ္ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ခ်င္ တယ္ဗ်။ ဒီဘ၀ ျဖည့္ဆည္းခဲ့သမွ် ကုသိုလ္ကံပါရမီေတြဟာ ေနာင္ဘ၀ ပညာျပည့္၀ဖို႔ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ပါေစသတည္းလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုေတာင္းမိတယ္ဗ်ာ။



ဆက္လက္ၾကိဳးစားပါအံုးမည္
စံပယ္ျဖဴ


မွတ္ခ်က္။ ။ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းသို႔ အီးေမးျဖင့္ပို႔ထားေသာ စာမူျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းျပန္စာ မရသျဖင့္ ကၽြန္မ ဘေလာ့ေပၚတင္လိုက္ျခင္း  ျဖစ္သည္။

1 comment: