Welcome!



ကၽြန္မ ေတြ႔ၾကံဳ၊ ခံစား၊ ေလ့လာဆည္းပူး ခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျပီး ေရးသားထားတဲ့ စာစုမ်ားတည္ရာ ...ကၽြန္မဧ။္ ႏွလံုးေသြးစက္မ်ား စီးဆင္းရာ.... ကၽြန္မဘ၀ ရုပ္ပံုလႊာ.....

Sunday, 4 August 2013

ႏွလံုးလွ စာေပေဟာေျပာပြဲ (ဇူလိုင္ ၂၀၁၃၊ ၆၆ၾကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္)



 
ႏွလံုးလွ ပရဟိတလူငယ္မ်ား ေသြးလွဴရွင္အဖြဲ႔ (ကြာလာလမ္ပူ) ရန္ပံုေငြအျဖစ္ က်င္းပေသာ (၆၆)ၾကိမ္ေျမာက္ အာဇာနည္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာေပေဟာေျပာပြဲကို ဇူလိုင္လ (၁၄)ရက္ေန႔တြင္ SM ခန္းမ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ရန္ကုန္ နာေရးကူညီမွဳအသင္း ဒု-ဥကၠဌ ေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္၊ ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္လင္းလူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ ကိုမင္းကိုနိဳင္ႏွင့္ ကိုဂ်င္မီတို႔မွ လာေရာက္ေဟာေျပာခဲ့ ပါသည္။ အခမ္းအနား မစတင္မွီ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနွင့္အကြ က်ဆံုးေလျပီးေသာ အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အေလးျပဳျပီး၊ နိဳင္ငံေတာ္သီခ်င္းကို သီိဆိုၾကသည္။
ပညာတန္ခိုးႏွင့္ ပရဟိတလူမ်ိဳးေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ကိုဂ်င္မွီမွ ပထမဆံုးေဟာေျပာ ပါသည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲသိုွ႔ တက္ေရာက္လာၾကေသာ ပုရိတ္သတ္မ်ားကို ကိုဂ်င္မီက ရင္ထဲကလာေသာ စကားျဖင့္ မဂၤလာပါဟု လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲနဳတ္ဆက္၍ ေဟာေျပာပြဲကို စတင္ပါသည္။ ေဟာေျပာက်င္းပရန္ (၄)လခန္႔ ၾကိဳတင္ျပင္ထား ခဲ့ေသာ္လည္း လတ္တေလာ ျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ လာရန္သင့္မသင့္ စံုးစမ္းခဲ့ရပါသည္။ မေလးရွားအဖြဲ႔မ်ားက ယခုလိုအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ လာရန္ပို၍လိုအပ္ေၾကာင္း ေျပာသျဖင့္ လာခဲ့ၾကပါသည္။ ျပည္ပေရာက္ျမန္မာမ်ားအတြက္ ခြန္မ်ားမွ်ေ၀ေပးရန္ ေရာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ ပညာကိုတန္ဖိုးထား၍ ပရဟိတကို ျမတ္နိဳးေသာ လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ပညာတန္ခိုးႏွင့္ ပရဟိတ လူမိ်ဳးသာလွ်င္ ကမၻာမွာ အထက္တန္းသို႔ ေရာက္နိဳင္သည္။ ျမန္မာတို႔သည္ ပညာကို တန္ဖိုးထားပါလွ်က္ ပရဟိတကို ျမတ္နိဳးပါလွ်က္ ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနရျခင္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ ရက္ရက္စက္စက္ ဖ်က္ဆီးခံ ခဲ့ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ပညာဆိုသည္မွာ အမွန္တရားကို ထိုးထြင္းသိျမင္နိဳင္ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ပညာဟုဆိုလွ်င္ အတန္းပညာႏွင့္ မျပီး၊ အတန္းပညာသည္ အမွန္တရားကို ထိုးထြင္းသိျမင္နိဳင္ရန္ အေထာက္အကူ ျပဳသည္။ အေျခခံပညာ အားနည္းသည့္အခါ အမွန္ကိုသိခြင့္မရ၊ လမ္းလြဲသြားၾကသည္။ ၁၉၈၈ ၀န္းက်င္က ပညာေရးသည္ ယခုအခ်ိန္ထက္စာလွ်င္ မဆိုးေသးဟုဆိုနိဳင္ေသာ္လည္း၊ ထိုအခ်ိန္ကတည္းက သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းမ်ား မလံုေလာက္ျခင္း၊ လက္ေတြ႔ေလ့လာရန္လိုအပ္ေသာ ပစၥည္းကိရိယာမ်ား ပ်က္စီးယိုယြင္းေနျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ထိေရာက္စြာ သင္ၾကားခြင့္မရခဲ့သည့္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းက အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ သိပၸံပညာရွင္ ျဖစ္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ ရူပေဗဒ ဘာသာရပ္ကို သင္ယူခဲ့ေသာ ကိုဂ်င္မီသည္ ရည္းမွန္းခ်က္ႏွင့္ ေ၀းခဲ့ရသည္။
အေျခခံပညာအားနည္း၍ အမွန္တရားကို သိခြင့္မရေသာ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ အေၾကာက္တရားမ်ားေၾကာင့္ အမွန္ကိုထုတ္ မေျပာရဲၾကေပ။ အေၾကာက္တရားတြင္ ရိုးသားေသာ အေၾကာက္တရားႏွင့္ မရိုးသားေသာ အေၾကာက္တရားဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။ မိမိေဆြမိ်ဳး အသိုင္းအ၀ိုင္း ထိခိုက္နစ္နာမည္ကို စိုးရိမ္၍ေၾကာက္ျခင္းသည္ ရိုးသားေသာ အေၾကာက္တရားျဖစ္သည္။ မိမိၾကီးပြားခ်မ္းသာေရးအတြက္ အထက္ဖား ေအာက္ဖိလုပ္ျခင္းသည္ မရိုးသားေသာ ေၾကာက္ျခင္းျဖစ္သည္။ အမွန္တရားကို ျမတ္နိဳးေသာ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားသည္ အမွန္တရားကို ျပခြင့္မရပါက ႏွလံုးသားထဲတြင္ သိမ္းဆည္းထားျပီး၊ အခြင့္အေရးရပါက အမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကသည္။            ၈၈ အေရးအခင္းၾကီးသည္ အမွန္ကို ထုတ္ေဖာ္ျပေသာ သာဓကျဖစ္သည္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္သည္ အခြင့္အေရးရခိုက္ အမွန္တရားကို ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ မၾကာေသးခင္ ၂၀၁၀ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္္သည္လည္း အမွန္တရားကို ဖြင့္ျပလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

အမွန္တရားကို ျမတ္နိဳးစိတ္၊ ကိုယ္မွတပါး တျခားသူကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္ေသာ ပရဟိတစိတ္ထားမ်ားသည္ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္က ရွိခဲ့ၾကသည္။ ေရခ်မ္းအိုးစဥ္ တည္ျခင္းကစ၍ သူတပါးအက်ိဴးကို လိုလားတတ္ေသာ ျမန္မာမ်ားျဖစ္သည္။ ပရဟိတတြင္ I (ငါ) ကိုမသံုးပဲ၊ we (ငါတို႔) ဟုသာသံုးသည္။ အာဏာရွင္မ်ားက I ကို ၾကီးထြားေအာင္လုပ္သည္။ We ဆိုေသာ အသံုးအနွဳန္းကို မၾကိဳက္၊ အုပ္စုဖြဲ႔ျဖင္းကို မလိုလားေပ။ အာဏာရွင္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၏ ရန္သူျဖစ္သည္။ လူငယ္မ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ရာတြင္ တာ၀န္ယူတတ္ေသာ I ကို ေလ့က်င့္ေပးရင္း၊ ပရဟိတစိတ္ကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးရန္ လိုအပ္သည္။ ပညာတန္ခိုးျဖင့္ ပရဟိတလူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားၾကရန္ တိုက္တြန္း၍ နိဂံုးခ်ဳပ္ပါသည္။
ကိုဂ်င္မီ ေဟာေျပာျပီးေနာက္ ဆရာမေဒၚသန္းျမင့္ေအာင္မွ အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းႏွင့္ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။  ျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္ကို တည္ေဆာက္ရန္ အရပ္ဖက္လူ႔အဖြဲ႔အစည္း ခိုင္ခိုင္ မာမာရွိရန္ လိုအပ္သည္ဟု နိဒါန္းခ်ီ၍ ျမန္မာျပည္လူထုကို ၾတိဂံပံုႏွင့္ ႏွိဳင္းယွဥ္ျပခဲ့သည္။ ၾတိဂံ၏ ထိပ္ပိုင္းေလးသည္ လူဦးေရအလြန္နဲေသာ အစိုးရ၊ အာဏာရွင္ႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားျဖစ္သည္။ ၎ထိပ္ပိုင္းမွ လူမ်ားသည္ ျပည္သူလူထုဖက္ကို မ်က္ႏွာမူရန္လိုအပ္ ပါသည္။ လက္ရွိအာဏာရွင္မ်ား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားသည္ ျပည္သူဖက္ မ်က္ႏွာမမူ၊ အင္မတန္ဆိုးရြားပါသည္။ ၾတိဂံ၏ အလယ္ပိုင္းတြင္မူ ပညာရွိ ပညာတတ္လူတန္းစားမ်ား ရွိၾကသည္။ ထိုပညာတတ္ လူတန္းစားမ်ားသည္လည္း ျပည္သူလူထုဖက္သို႔ မ်က္ႏွာမူရပါမည္။ ပညာတတ္မ်ားသည္ ျပည္သူဖက္သို႔ မ်က္ႏွာမမူဘဲ အစိုးရဖက္သို႔ မ်က္ႏွာမူပါက အလြန္အႏၱရာယ္ရွိပါသည္။ အစိုးရ၀န္ထမ္းမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ အခ်ိဳ႕ပညာရွိပညာတတ္မ်ားသည္ ျပည္သူဖက္သို႔ မ်က္ႏွာမူခြင့္မရသျဖင့္ ပင္စင္ယူျပီးမွသာ ျပည္သူကို အက်ိဳးျပဳနိုင္ၾကသည္။ ၾတဂံေအာက္ပိုင္းသည္ အေျခခံလူထု ျဖစ္သည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္အတြက္ ပရဟိတသမားေတြ ေစတနာတူရန္လိုအပ္သည္။ တရားမွ်တ လြပ္လပ္ျခင္း ရွိရမည္။ အာဇာနည္မ်ားကို အားက်စိတ္ႏွင့္ အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္မ်ားရွိရန္ လူငယ္မ်ားကို ေလ့က်င့္သင္ၾကားရမည္။ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႔အစည္းကို စုေပါင္းတည္ေဆာက္ၾကရန္ တိုက္တြန္းေျပာၾကား ခဲ့ပါသည္။
 စာေရးဆရာ မင္းကိုနိဳင္မွ ေနာက္ဆံုးခံတပ္ျဖင့္ ခုခံေတာ္လွန္ျခင္း ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေဟာေျပာခဲ့ပါသည္။ အာဏာရွင္စနစ္ကို ဘယ္လိုခံတပ္ ဘယ္လိုလက္နက္မ်ိဳးျဖင့္ ခုခံၾကမလဲဆိုတာကို ၀ိုင္း၀န္းအေျဖရွာၾကရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို ေဆြးေႏြးခဲ့ပါသည္။ ျမန္မာျပည္သူမ်ားသည္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးတြင္ နစ္ျမဳပ္ေနၾကသည္။ အမ်ိဳးသမီးမ်ားက ကိုရီးယားကားမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကျပီး၊ အမ်ိဳးသားမ်ားက ေဘာလံုးပြဲမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ ေနၾကသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ သို႔အတြက္ စာဖတ္ခ်ိန္သြားသည္။ ေတြးေခၚနိဳင္ေသာ စြမ္းရည္မ်ားက်ဆင္းလာသည္။ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ီေရးသမားတို႔၏ ေနာက္လိုက္မ်ား ျဖစ္ရေတာ့သည္။
ဆရာမင္းကိုနိဳင္ကိုယ္တိုင္ပင္ ေထာင္ထဲတြင္ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာ ေနခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အျပင္ေလာကႏွင့္ ကင္းကြာေနခဲ့သျဖင့္ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားစြာ ရွိသူေတြက ၀ိုင္း၀န္းအၾကံေပး ပူေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရန္ ေတာင္းဆိုပါသည္။ အျပင္ေလာကနွင့္ ကင္းကြာခဲ့သျဖင့္ ေထာင္မွျပန္လြတ္လာေသာအခါ ၾကံဳရေသာ အျဖစ္အပ်က္ အခ်ိဳ႕ကို ရယ္စရာေႏွာ၍ ေျပာျပခဲ့ပါသည္။ ေထာင္မွထြက္လာခါစ ေရွာပင္းစင္တာတြင္ ဓာတ္ေလွခါးစီးစဥ္ မီးပ်က္၍ ဓာတ္ေလွခါးရပ္သြားသည္ကို မသိလိုက္။ အျခားဓာတ္ေလွခါးစီးသူမ်ားက ေျခေထာက္ႏွင့္ ေရွာက္တက္သြားသည္ကို သတိမျပဳမိပဲ ဘာေၾကာင့္ထိုသူမ်ားက မိမိထက္အရင္ အေပၚသို႔အရင္ေရာက္ၾကသလဲဟု ေတြးမိေၾကာင္း၊ အတူလိုက္လာေသာ ညီမမ်ားကေျပာမွ မီးပ်က္သျဖင့္ ဓာတ္ေလွခါး ရပ္သြားမွန္း သိလိုက္ရသည္။ ျမန္မာျပည္သည္ မီးပ်က္ေနသျဖင့္ ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့ျပီး၊ သူမ်ားေတြက ေက်ာ္တက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေျပာပါသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ အက်င့္ပ်က္ခ်စားေနေသာ လာဒ္ေပးလာဒ္ယူမွဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျပည္သူလူထုႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ား အၾကားတြင္လည္းေကာင္း၊ ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း ၾကားတြင္လည္းေကာင္း ယံုၾကည္မွဳမ်ား ေပ်ာက္ဆံုးေနၾကသည့္ အျဖစ္ကိုလည္း ျမင္သာေအာင္ ေျပာေဟာခဲ့ပါသည္။ ရဲစခန္းတြင္ ေထာက္ခံစာလို ၍သြားေတာင္းပါက ေငြေပးမွ အဆင္ေျပသည္။ ထိုသို႔ေထာက္ခံစာ ေတာင္းသူထဲတြင္ ေက်ာင္းဆရာမလည္း ပါနိဳင္သည္။ ရဲ၀န္းထမ္း၏ သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းသြားအပ္ေသာအခါ ဆရာမကို အလွဴေငြေပးမွ အဆင္ေျပသည္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားတြင္ ေဆးရံု၀န္ထမ္းမ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ေနမေကာင္း၍ ေဆးရံုသို႔သြားပါက ေငြေပးမွေကာင္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ေပး ၾကသည္။ သည္လိုအက်င့္မ်ားေၾကာင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္မွဳကို မရၾကေတာ့သည့္အျဖစ္ကို ဘုရားသခင္ထံမွ ျပန္စာ ဟုအမည္ရေသာ စာတစ္ပုဒ္အေၾကာင္း ေျပာျပ၍ ဥပမာေပးခဲ့သည္။
ဘုရားသခင္ထံမွ ျပန္စာ ၀တၳဳဇာတ္လမ္းထဲတြင္ အဖိုးၾကီးအဖြားၾကီး လင္မယားႏွစ္ေယာက္က ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ လိပ္မူ၍ ဘုရားသခင္ထံ သို႔စာေရးလုိက္သည္။ မိုးေခါင္၍  စပါးမစိုက္နိဳင္ေသာေၾကာင့္ စားစရာမရွိေတာ့ပါ၊ ေငြတစ္ရာေလာက္ ေခ်းေပးပါရန္ ဘုရားသခင္ထံ စာေရးလိုက္သည္။ စာတိုက္၀န္ထမ္းမ်ားသည္ ထိုစာကို ေကာင္းကင္ဘံုသို႔ ပို႔ေပးရန္မျဖစ္နိဳင္သျဖင့္ စာပါအေၾကာင္းအရာကို ဖတ္ၾကည့္ေသာအခါ အဖိုးအဖြား လင္မယားအား ဂရုဏာျဖစ္ၾကသျဖင့္ အလွဴေငြမ်ားစုျပီး စာတိုက္တဆင့္ ေငြငါးဆယ္ ပို႔ေပးလိုက္သည္။ စာတိုက္မွပို႔လိုက္ေသာ ေငြရေသာအခါ အဖိုးၾကီးက ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ဘုရားသခင္ပို႔လိုက္ေသာ ေငြရေၾကာင္း အဖြားၾကီးကို ေျပာလုိက္၏။ အဖြားၾကီးက ေငြငါးဆယ္သာရေၾကာင္း သိရေသာအခါ ဘုရားသခင္က ေပးေသာေငြတစ္ရာကို စာတိုက္ ၀န္ထမ္းမ်ားက ငါးဆယ္ျဖတ္ယူထားတယ္ဟု မေက်မနပ္ဆဲလိုက္သည္ဟု ေရးထားပါသည္။ ျဖတ္စားျခင္း၊ လာဒ္ယူျခင္းမ်ား အက်င့္ျဖစ္ေနသျဖင့္ ျပည္သူမ်ား၏ ယံုၾကည္မွဳမရေတာ့သည့္ အေျခအေနကို သံုးသပ္ေဟာေျပာ ခဲ့ပါသည္။
ထိုအျခအေနမ်ားကို ျပဳျပင္နိဳင္ရန္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရမည္။ ပညာတတ္မ်ား သတၱိရွိရန္လိုအပ္သည္။ ပညာလူ႔အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္ရန္လိုသည္။ ပညာလူ႔အဖြဲ႔အစည္း မျဖစ္ပါက လက္နက္အဖြဲ႔အစည္း ျဖစ္သြားလိမ့္မည္။ နိဳင္ငံတကာတြင္ ျမန္မာအမ်ားစု နိမ့္က်ေသာအလုပ္၊ ေအာက္ေျခအလုပ္မ်ားသာ လုပ္ေနရျခင္းသည္ ပညာမတတ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ရုပ္၀တၳဳအရာတြင္ ေနွာင့္ေႏွးေနသည္ကို မေၾကာက္ပါ၊ ကၽြန္စိတ္ျဖင့္ က်ိဳးႏႊံေနၾကျခင္းကိုသာ ေၾကာက္ပါသည္။ ပညာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္ေအာင္ ၀ိုင္း၀န္းၾကိဳးစားၾကရန္ တိုက္တြန္း၍ ေဟာေျပာပြဲကို နိဂံုးခ်ဳပ္ခဲ့ ပါသည္။


 မေလးရွားနိဳင္ငံတြင္ထုတ္ေ၀ေသာ အျပင္စီးမဂၢဇင္း ၾသဂုတ္လ ၂၀၁၃တြင္ ဆရာဦးသက္ေဆြမွ    ျဖည့္စြက္ေရးသား   ေဖာ္ျပထားသည္။ မွတ္သားမိသမွ် ျပန္လည္ေရးသားရာတြင္ မွားယြင္းမွဳ တစ္စံုတစ္ရာ ရွိေနပါလွ်င္ ေဟာေျပာသူမ်ားကို အနဴးအညႊတ္ ေတာင္းပန္အပ္ ပါသည္။

No comments:

Post a Comment