Welcome!



ကၽြန္မ ေတြ႔ၾကံဳ၊ ခံစား၊ ေလ့လာဆည္းပူး ခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျပီး ေရးသားထားတဲ့ စာစုမ်ားတည္ရာ ...ကၽြန္မဧ။္ ႏွလံုးေသြးစက္မ်ား စီးဆင္းရာ.... ကၽြန္မဘ၀ ရုပ္ပံုလႊာ.....

Monday 2 January 2012

အလြမ္းမ်ားအေၾကာင္း

လြမ္းတယ္ဆိုတာ အင္မတန္လွပတဲ့ ခံစားမွဳလို႔ဆိုၾကပါတယ္။ ဒီလို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔တဲ့ ခံစားမွဳမ်ိဳး လူတိုင္းခံစားဖူး ၾကပါ လိမ့္မယ္။ ခ်စ္ခင္ျမတ္နိဳးတဲ့သူေတြကို လြမ္းၾကတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးခဲ့ရတာေတြကို လြမ္းၾကတယ္။ သာယာလွပတဲ့ အရပ္ေဒသကို လြမ္းၾကတယ္။ တခါတေလ အမွတ္တမဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြကို  ျပန္ေျပာင္းသတိရ ေအာက္ေမ့ တတ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မငယ္ငယ္က ဆယ္တန္းေအာင္ျပီးတဲ့ အခ်ိန္ထိ လြမ္းစရာဆိုတာ ဘာမွန္းမသိခဲ့ပါဘူး။ ရြာမွာခ်ိဴ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ပညာသင္ခဲ့ရေပမဲ့ မိစံုဖစံု ေမာင္ႏွမေတြ စံုစံုလင္လင္နဲ႔မို႔ ဘ၀ဟာျပည့္စံုေနသလို ရွိခဲ့ပါတယ္။ မိဘအရိပ္ကို ခိုလွံဳေနခ်ိန္မို႔ စား၀တ္ေနေရး ဘ၀အေရးေတြ ဘာမွပူပင္စရာမလိုပဲ လြတ္လတ္ေပါ့ပါးခဲ့တဲ့ ငယ္ဘ၀ကို.....
.. အခုမွျပန္လြမ္းေနတတ္ ပါတယ္။
ဆယ္တန္းေအာင္ျပီး ရန္ကုန္ေရာက္ေတာ့ ကၽြန္မ ရြာကိုမလြမ္းခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ရြာထက္ အစစအရာရာ သာလြန္ ခမ္းနားတဲ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ ကၽြန္မေပ်ာ္ပါတယ္။ အသိပညာေတြ အတတ္ပညာေတြ သင္ယူဆည္းပူးရင္း ဘ၀အေတြ႔ အၾကံဳေတြ ရင့္က်က္မွဳေတြရေစတဲ့ ရန္ကုန္ကို ကၽြန္မခ်စ္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ငယ္ရြယ္သူသဘာ၀ ခ်စ္ဦးသူကို ကၽြန္မလြမ္းတတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ခ်စ္သူဆီ အလြမ္းကဗ်ာေတြ ေရးပို႔ခဲ့တဲ့ကၽြန္မ ခုခ်ိန္မွာ ကာရံရွာလို႔ မရေတာ့ပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာေနခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ေတြတုန္းက ဒီထက္ပိုျပီး ကၽြန္မ မလြမ္းတတ္ခဲ့ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ အလြမ္းေတြ ခံစားခ်က္ေတြဆိုတာ အေျခအေန အခ်ိန္အခါကိုလိုက္ျပီး ေျပာင္းလဲတတ္တဲ့ သေဘာပါ။ တျပည္တရြာမွာ ဘ၀အတြက္ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားရင္း စိတ္မေပ်ာ္တဲ့အခါ တမလြန္က အေဖနဲ႔အေမကို ကၽြန္မလြမ္း ပါတယ္။ ကၽြန္မဘ၀ကို တည့္မတ္စြာရပါတည္နိဳင္ေအာင္ ပဲ့ကိုင္ထိန္းေက်ာင္းခဲ့တဲ့ အေမ့ကို ပိုလြမ္းပါတယ္။ ခုခ်ိန္မွာ ႏွလံုးသားေရးထက္ ဘ၀အေရးကို ဦးစားေပျပီး ကၽြန္မကိုစြန္႔ခြါသြားတဲ့ ရည္းစားဦးကို လြမ္းလို႔မရေတာ့ေပမဲ့ အေမနဲ႔ အေဖကို ကၽြန္မရင္ထဲက နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းလြမ္းပါတယ္။ မိဘႏွစ္ပါးရဲ့ ေမတၱာနဲ႔ ဘ၀တေကြ႔မွာ ဆံုေတြ႔ၾကရင္း ခ်စ္ခင္ ၾကင္နာမိတဲ့ ခ်စ္သူရဲ့ေမတၱာ ယွဥ္လို႔မွမရနိဳင္ပဲ။ အလြမ္းေတြဆိုတာ ေမတၱာတရားနဲ႔ တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးညီ ပါတယ္။
ပကာသနကင္းတဲ့ သဘာ၀တရားဟာလည္း လွပတဲ့အလြမ္းေတြကို ေမြးဖြားေစတယ္လို႔ ကၽြန္မခံစားမိပါတယ္။ ျမန္မာ ျပည္ကိုလြမ္းတတ္ေနျပီ ျဖစ္တဲ့ကၽြန္မ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ထက္ ရြာကိုပိုလြမ္းပါတယ္။ မိုးရာသီမွာ စိမ္းညွိဳ႕ေနျပီး၊ ေဆာင္းရာသီ မွာ ေရႊေရာင္မွည့္၀င္းေနတဲ့ လယ္ကြင္းျပင္ၾကီးကို ကၽြန္မလြမ္းပါတယ္။ မီးမလင္းတဲ့ကၽြန္မတို႔ရြာက လသာညမ်ားကို တမ္းတမ္းတတ လြမ္းပါတယ္။ လြမ္းတတ္ျပန္ေတာ့လည္း ငယ္ငယ္က ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမ ဘရုတ္က်ခဲ့တာကအစ လြမ္းစရာေကာင္းေန ပါတယ္။ ေမာင္ႏွမေတြထဲမွာ ကၽြန္မကနိဳ႕ညွာ ေမာင္ေလးကအငယ္ဆံုး။ ငယ္ငယ္ကခ်ဴခ်ာတဲ့ ကၽြန္မကို အေမက၀က္သားဟင္း မစားခိုင္းပါဘူး။ အိမ္မွာ၀က္သားဟင္းခ်က္ရင္ ကၽြန္မအတြက္ ငါးေၾကာ္သို႔မဟုတ္၊ ဘဲဥေၾကာ္ေပးပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ လူၾကီးေတြမသိေအာင္ ကၽြန္မတို႔ေမာင္ႏွမ ဟင္းလဲစားၾကပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ပဲ ၀က္သားဟင္းခ်က္တိုင္း ကၽြန္မ၀က္သားစားျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။ ကၽြန္မေမာင္က လူဆိုး။ ဟင္လဲစားတုန္းက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ။ အတူကစားတဲ့အခါ သူအနိဳင္လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ၀က္သားဟင္းစားတာ တိုင္ေျပာလိုက္မွာေနာ္ဆိုရင္ ကၽြန္မမွာ သူ႕အလိုလိုက္ျပီးအေလွ်ာ့ေပး ခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလိုဘရုတ္က်ခဲ့တာေတြက ခုခ်ိန္မွာ လြမ္းစရာျဖစ္ေနပါတယ္။
ေက်ာင္းျပီးတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး ခုခ်ိန္ထိၾကံဳေတြ႔ရတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြထက္ ရြာကအေတြ႔အၾကံဳေတြကိုပဲ ကၽြန္မျပန္လြမ္း ခ်င္ပါတယ္။ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ကၽြန္မရဲ႕လုပ္သက္မွာ ေစတနာကိုနားလည္တတ္တဲ့ လူနာေတြနဲ႔ထိေတြ႔ ဆက္ဆံရတာ ေတ၊ြ ေက်ာင္းသူေတြကို စာသင္စာျပရတဲ့ အခ်ိန္ေတြကလြဲရင္ အလုပ္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ထူးထူးျခားျခား လြမ္းစရာမရွိ သလိုပါပဲ။ အလုပ္မလုပ္ေတာ့ပဲ အနားယူတဲ့အခ်ိန္က်မွသာ အလုပ္အေၾကာင္း ျပန္လြမ္းမိမယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ခုေနခ်ိန္ ေတာ့ ရြာမွာတုန္းက ကရင္ႏွစ္သစ္ကူးေရာက္တိုင္း ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ကရင္ဒံုးယိမ္းကခဲ့တာကို ျပန္လြမ္းပါတယ္။ အေမစိုက္တဲ့ဟင္းရြက္ေတြကို ရြာထဲလွည့္ေရာင္းရတာကိုေတာင္ ကၽြန္မလြမ္းပါတယ္။ ရြာကလူေနမွဳဘ၀က ရိုးရွင္းပြင့္လင္းျပီး ဟန္ေဆာင္မွဳကင္းတယ္။ ျမိဳ႕ျပလူမွဳဆက္ဆံေရးလို အေပၚယံဟန္ေဆာင္မွဳေတ၊ြ ရင္ထဲဲကလာတာ မဟုတ္တဲ့ ေလာက၀တ္ျပဳရတာမ်ိဳးေတြ မရွိတဲ့အတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လြတ္လပ္မွဳအျပည့္ ရွိပါတယ္။ ေတာသူ ေတာင္သားေတြရဲ့ဘ၀ကို ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ခံစားခဲ့စားရလိ႔ု အလြမ္းေတြက ခမ္းနားေ၀ဆာေနတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေကာက္စိုက္သမေတြနဲ႔အတူ ကၽြန္မလယ္ထဲမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေကာက္စိုက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနပူထဲ မိုးရြာထဲမွာ တေနကုန္ခါးကုန္းျပီး ေကာက္စိုက္ရတာ တကယ္ပင္ပန္း ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေကာက္စိုက္သမေတြက သူ႕ဓေလ့နဲ႔သူ ေပ်ာ္ေနၾကပါတယ္။ အဲဒီတုန္း ေပ်ာ္စရာတမ်ိဳးေကာင္းခဲ့တာကို ကၽြန္မျပန္လြမ္းပါတယ္။
ကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးမေကာင္းလွတဲ့ ကၽြန္မဘ၀မွာ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေကာင္းေတြ ဆရာသမားေကာင္းေတြနဲ႔ ၾကံဳဆံုခဲ့ရတာမို႔ ကံေကာင္းျခင္းလက္ေဆာင္ အခ်ိဳ႕ကိုရထားတယ္လို႔ ဆိုရပါမယ္။ တခါတေလ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ကၽြန္မလြမ္းသလို ဆရာမ်ားကို ကၽြန္မလြမ္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ရြာကဆရာမ်ားကို ကၽြန္မပိုလြမ္းပါတယ္။ ကၽြန္မမ်ိဳးဆက္အထိ ရြာကဆရာမ်ားဟာ အေျခခံပညာကို ျမိဳ႕ကေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းနိဳင္ေအာင္ သင္ေပးၾကပါတယ္။ မူလတန္းတုန္းကဆိုရင္ ဆရာမေတြက ညပိုင္းသူတို႔အိမ္မွာ စာက်က္ဖို႔ ညေက်ာင္းတက္ေစ ပါတယ္။ တြံေတးသိန္းတန္ရဲ႕ အသီးတရာအညွာတခု ဆိုတဲ့သီခ်င္းထဲကလို မထည္၀ါလွတဲ့ ကၽြန္မတို႔ရြာေက်ာင္းက တကယ္လြမ္းစရာေကာင္း ပါတယ္။
ရြာမွာမိုးရာသီဆို ရႊံ႕ဗြက္ရုန္းျပီး ေက်ာင္းသြားရတာပါ။ ညီမ၀မ္းကြဲတေယာက္ဆိုရင္ ေျခေထာက္တေခ်ာင္း လံုး ဗြက္ထဲကၽြံသြားလို႔ အၾကီးတန္းက ေက်ာင္းသားေတြ၀ိုင္းျပီး ဆြဲႏွဳတ္ေပးခဲ့ရပါတယ္။ ကၽြန္မက်ေတာ့ ေခ်ာက္ထဲ ျပဳတ္က်တာ။ ကၽြန္မတို႔ေက်ာင္းသြားတဲ့လမ္းမွာ ၀ါးလံုးတံတားေလး ခင္းထားတဲ့ ေခ်ာက�8ဆက္တေခတ္မွာ အလြမ္း ေတြက အံ့မခန္းပဲလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဘ၀ေတြကိုရင္းႏွီး၊ ႏွလံုးသားေတြ မာနေတြ မ်က္ရည္ေတြကို ေပးဆပ္ျပီးရၾကတဲ့ အလြမ္းေတြမို႔ အဖိုးတန္ပါတယ္လို႔ေတာင္ ကၽြန္မ မေျပာရဲ�န္သတိထားရ ပါတယ္။ ပိန္ေညာင္ေညာင္နဲ႔ သူငယ္တန္းပဲ ရွိေသးတဲ့ကၽြန္မ ထီးတဖက္လြယ္အိပ္ကတဖက၊္ ဗြက္ေတြနဲ႔ေခ်ာ္ေနတဲ့ တံတားကိုၾကိဳးစားေလွ်ာက္ရင္း ေခ်ာက္ထဲ ေခ်ာ္က်သြားပါတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ မိုးဦးက်ခါစမို႔ ေခ်ာက္ထဲမွာေရလည္းမရွိေသးဘူး၊ ေျမကလည္းေပ်ာ့ေတာ့ ထိခိုက္ဒါဏ္ရာမရခဲ့ပါဘူး။ ကေလးတေယာက္ ျပဳတ္က်လို႔ဆိုေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း အၾကီးတန္းကေက်ာင္းသား တေယာက္က အေျပးအလြား ကၽြန္မကိုဆင္းေကာက္ ပါတယ္။ ေကာင္းသြားတာတခုက ကၽြန္မျပဳတ္က်ျပီးေနာက္ပိုင္း ေခ်ာက္ရဲ႕ေဘးတဖက္မွာ လူကူးလမ္းျဖစ္ေအာင္ ရြာကလူေတြ စုေပါင္းျပီးလမ္းဖို႔လိုက္ ၾကပါတယ္။ ဒီလို အျဖစ္အပ်က္ ေတြက မြန္းၾကပ္တဲ့ျမိဳ႕ျပက အေတြ႔အၾကံဳေတြထက္ ပိုလို႔လြမ္းစရာေကာင္း ပါတယ္။ သမၼတရံုမွာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရတာ ထက္ ရြာမွာမိုးရြာရင္ မိုးေရထြက္ခ်ိဳးရတာက ပိုျပီးေပ်ာ္စရာေကာင္းတာ အမွန္ပါ။ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ရတာက ပိုက္ဆံကုန္ျပီး၊ လြမ္းစရာဘာမွ က်န္မေနပါဘူး။ မိုးေရခ်ိဳးရတာ ေငြမကုန္တဲ့အျပင္  သဘာ၀အေလ်ာက္ ရြာက်လာတဲ့ သန္႔စင္ေအးျမ တဲ့မိုးေရေတြနဲ႔ထိေတြ႔ရျပီး လြတ္လပ္စြာေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရတာမို႔ တကယ္လြမ္းစရာေကာင္း ပါတယ္။
နိဳင္ငံျခားကိုေရာက္ေနၾကတဲ့ ျမန္မာေတြ ျမန္မာျပည္ကို မလြမ္းဘူးဆိုရင္ေတာင္ ျမန္မာ့အစားအစာေတြကို တခါ တေလေတာ့လြမ္းၾကမွာပါ။ ကၽြန္မကေတာ့ ေရႊေတာင္တန္းက ေၾကးအိုးထက္၊ ကုန္းထက္က ၾကက္ဆီထမင္းထက္ ရြာအလွဴက ဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳးဟင္းခ်ိဳကို လြမ္းပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔နယ္မွာ ဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳးဟင္းခ်ိဳစစ္စစ္ကို သူေဌးေတြရဲ႕ အလွဴ မဂၤလာေဆာင္ေတြမွာပဲ ခ်က္နိဳင္တာပါ။ ျပီးေတာ့ အင္မတန္အရသာရွိတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ဟင္းေပါင္းကိုလည္း လြမ္းပါတယ္။ ဟင္းေပါင္းဆိုတာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းက ပိုေနတဲ့ဟင္းအက်န္ေတြ အကုန္လံုးကို ေရာေပါင္းျပီး ခ်က္ထား တဲ့ဟင္းပါ။ တခါတေလ ကၽြန္မ ကိုယ္ခ်က္တဲ့ထမင္းဟင္းကို ကိုယ့္ဘာသာစားလို႔ အဆင္မေျပျဖစ္ရတဲ့အခါ အေမခ်က္ တဲ့ ငါးေျပမဟင္းနဲ႔ ငါးပိရည္ကို ကၽြန္မလြမ္းပါတယ္။ ကၽြန္မခ်က္တဲ့ ငါးေျပမဟင္းကိုေတာ့ အေမ့လက္ရာမမွီဘူးလို႔ အကိုေတြက မွတ္ခ်က္ေပးပါတယ္။ မွန္တာေပါ့။ သားသမီးေတြစားဖို႔ ေစတနာေမတၱာ အျပည့္နဲ႔ခ်က္တဲ့ အေမ့လက္ ရာကို ဟင္းေကာင္းျဖစ္ေအာင္သာ ခ်က္တဲ့ကၽြန္မရဲ႕လက္ရာက ဘယ္လိုယွဥ္လို႔နိဳင္မွာလဲ။ အေမခ်က္တဲ့ဟင္းကို စားခြင့္မရေတာ့တဲ့ ကၽြန္မ အိပ္မက္ေတြနဲ႔ပဲ အလြမ္းေျဖရပါတယ္။ အိမ္မက္ထဲမွာေတာ့ အေမကအသက္ရွင္ေနတုန္း။ အေမနဲ႔ကၽြန္မ စကားေတြေျပာေန ၾကတယ္။

လြမ္းစရာအေၾကာင္းေတြကို စာဖဲြ႔လို႔ေတာ့ ကုန္နိဳင္မယ္မထင္ဘူး။ ၂၁ရာစုက ကၽြန္မတို႔မ်ိဳးဆက္တေခတ္မွာ အလြမ္း ေတြက အံ့မခန္းပဲလို႔ ဆိုရပါမယ္။ ဘ၀ေတြကိုရင္းႏွီး၊ ႏွလံုးသားေတြ မာနေတြ မ်က္ရည္ေတြကို ေပးဆပ္ျပီးရၾကတဲ့ အလြမ္းေတြမို႔ အဖိုးတန္ပါတယ္လို႔ေတာင္ ကၽြန္မ မေျပာရဲဘူး။ ဘယ္လိုအေျခအေနနဲ႔ပဲ လြမ္းေနေန ကိုယ္က်င့္တရား နဲ႔ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြကို မစြန္႔ပယ္ၾကဘူးဆိုရင္ လြမ္းရတာနဲ႔ထိုက္တန္တဲ့ လြတ္လပ္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ့မွဳေတြကို တေန႔ေတာ့ ပိုင္ဆိုင္ရလိမ့္မယ္ဆိုတာကို ယံုၾကည္ၾကေစခ်င္ ပါတယ္။ ေပးဆပ္စရာအေၾကြး (၀ဋ္ေၾကြး)ေတြ ေၾကသြား တဲ့တေန႔ ခါးသီးတဲ့အလြမ္းေတြ ျပီးဆံုးသြားတဲ့တေန႔ ေမြးရပ္ဌာနီကို ျပန္ၾကရမယ္၊ လြမ္းရတဲ့အမိေျမကို ျပန္ျပီးအလွ ဆင္ၾကရမယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ကူးေလးေတြနဲ႔ လြမ္းတတ္ၾကပါေစလို႔ေတာ့ ဆႏၵျပဳမိပါတယ္။


ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ၾကပါေစ

(စံပယ္ျဖဴ)



2 comments:

  1. သိပ္ၾကိဳက္ပါတယ္။ အံ႕မခန္းအလြမ္းေတြ စမ္းေ၇ထဲေမွ်ာခ်င္ျပီကြယ္......။

    ReplyDelete