Welcome!



ကၽြန္မ ေတြ႔ၾကံဳ၊ ခံစား၊ ေလ့လာဆည္းပူး ခဲ့သမွ်ကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္ျပီး ေရးသားထားတဲ့ စာစုမ်ားတည္ရာ ...ကၽြန္မဧ။္ ႏွလံုးေသြးစက္မ်ား စီးဆင္းရာ.... ကၽြန္မဘ၀ ရုပ္ပံုလႊာ.....

Monday 25 February 2013

အပယ္ခံပန္း၏ ရင္တြင္းျဖစ္

ရိပ္မြန္ဓမၼာရံုမွ ဆရာေတာ္ တရားေဟာသံကို ၾကည္လင္ျပတ္သားစြာ ၾကားေနရသည္။ တရားသံက ကၽြန္မ ႏွလံုးသားကို ျငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေစပါသည္။ တရားဓမၼျဖင့္သာ လူသတၱ၀ါတို႔တို႔အား တည္ျငိမ္ေအာင္၊ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ စြမ္းေဆာင္နိဳင္သည္ဟု ဆရာေတာ္မိန္႔ၾကားမွဳကို နွစ္သက္လြန္းသျဖင့္ မ်က္ရည္ပင္ လည္ရပါသည္။
မွန္လွပါအရွင္ ဘုရား။

အေမႏွင့္ အထီးက်န္စြာ ဘ၀ကိုျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကၽြန္မတသက္ သည္လိုတရားမ်ိဳး တၾကိမ္တခါမွ မနားဖူးခဲ့ပါ။ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္ေသာ အေမသည္ တရားလည္းမနာ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလည္း သြားေလ့မရွိ။ ကၽြန္မတို႔ေနေသာ အိမ္ရာအတြင္းရွိ ရိပ္မြန္ဓမၼာရံုသည္ ကၽြန္မတို႔ သားအမိအတြက္ မတန္မရာ ေနရာ ျဖစ္ေနသည္။ ရိပ္မြန္ဓမၼာရံုမွ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေသာ ၀ါဆိုအလွဴ၊ ကထိန္အလွဴမ်ားကို သဒၶါစိတ္ေပၚလို႔ သြားမိရင္ေတာင္ ကၽြန္မတို႔ သားအမိကို အေရးလုပ္ေခၚေျပာမည့္သူ ရွိမည္မထင္။

အေမသြားေသာ ေနရာမ်ားမွာ ေရွာ့ပင္းစင္တာ၊ ေခတ္မွီဗ်ဴတီစလြန္း။ ထိုေနရာမ်ားကသာ အေမ့ကို ပ်ဴငွာစြာ ၾကိဳဆိုဳၾကသည္။ အေမေရွ႕ဆက္ရပ္တည္ရန္  လွပေက်ာ့ရွင္း ေနဖို႔လိုသည္။
အေမသည္ တသက္လံုးလွေနပါ မည္လား။
အေမအိုလာ လို႔အလွေတြ ပ်က္ယြင္းလာတဲ့အခါ ကၽြန္မတို႔ သားအမိ ဘယ္လိုစခန္းသြား ရပါမည္လဲ။
ကၽြန္မဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ အေမ ဘာေတြစဥ္းစားထားသလဲ ကၽြန္မသိလိုပါသည္။
တစ္လကို တစ္ၾကိမ္ ႏွစ္ၾကိမ္ေရာက္လာ တတ္ေသာ အေဖဆိုသည့္ လူၾကီးကို ကၽြန္မ မခင္တြယ္ပါ။
အငယ္အေနွာင္း မ်ားေသာ အေဖ့ကို တဏွာရူးၾကီးလို႔ စိတ္က ျပစ္မွားေနမိသျဖင့္ ေန႔စဥ္အျပစ္မ်ား ရေနသည္။

သားအမိျဖစ္ေနေသာ္လည္း ကၽြန္မက အေမ့လို ပါရမီမပါေပ။
ကၽြန္မရုပ္ရည္ အေတာ္အတန္ ၾကည့္ေကာင္း ေသာ္လည္း အလွျပင္ေသာ အလုပ္ကို ကၽြန္မ ၀ါသနာမပါ။
အပယ္ခံ ပန္းတပြင့္ လွေနလို႔လည္း တင့္တယ္ လာမည္မဟုတ္။

အခ်ိဳ႔ေယာက်္ားမ်ား၏ အၾကည့္မ်ားကို ကၽြန္မ ရြံမုန္းမိပါသည္။
အေမႏွင့္ အေဖတို႔၏ သမီးျဖစ္ရသည့္အတြက္ ေယာက်္ားမ်ားက ကၽြန္မကို ျမတ္နိဳးတန္ဖိုး ထားစရာ မိန္းကေလးလို႔ မျမင္ၾကေတာ့။
ငယ္ငယ္ကတည္းက ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ေသာ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ား အသက္ၾကီးလာေလ အစရွာမရေတာ့ေလ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ဒဏ္ရာမ်ားနဲ႔ နာက်င္ခဲ့ရေသာ ငယ္ဘ၀ ေန႔ရက္ကိုလည္း မေမ့နိဳင္ခဲ့ပါ။

ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က အျခားကေလးမ်ားနည္းတူ ေပ်ာ္ရႊင္လြတ္လပ္စြာ ကစားခြင့္မရခဲ့ပါ။
ညေနေရာက္လွ်င္ ကေလးမ်ားအားလံုး အိမ္ရာေျမကြက္လပ္သို႔ ဆင္း၍ကစားၾကသည္။
ကၽြန္မလည္း သူတို႔ႏွင့္အတူ သြားဆင္းကစားခဲ့ ပါသည္။ ကၽြန္မသြားကစားျပီဆိုရင္  အျခားကေလးေတြကို မိဘမ်ားက ျပန္ေခၚသြား ၾကသည္။
သူတို႔မိဘမ်ားက ကၽြန္မႏွင့္အတူ မကစားေစလိုေသာေၾကာင့္ ျပန္ေခၚသြားၾက ျခင္းျဖစ္ေလသည္။
တိတ္တိတ္ပုန္း မယားငယ္ရဲ႕ သမီးဟာ ဂုဏ္သေရရွိ လူၾကီးလူေကာင္း သားသမီးေတြနဲ႔ အတူကစားဖို႔ မတူမတန္ဘူးလား။

မသိနားမလည္တဲ့ အရြယ္ကတည္းက သိမ္ငယ္စိတ္ေတြ ရင္မွာအျမစ္တြယ္ ေနခဲ့ပါသည္။

အေမ ၀ယ္ေပးေသာ ကစားစရာမ်ားႏွင့္ အိမ္ထဲတြင္ တကိုယ္တည္းေဆာ့ကစား ရေသာကၽြန္မ၏ ကေလးဘ၀ ဖြံ႔ျဖိဳးမွဳမွာ မ်ိဳးေစ့မမွန္ ပင္မသန္ျဖစ္ခဲ့ ရပါသည္။ ကၽြန္မ ပညာေရးညံ့ခဲ့သည္။ ဆယ္တန္းမေအာင္ခဲ့ပါ။

ကၽြန္မျဖတ္သန္းျပီးခဲ့တဲ့ အတိတ္ကာလမ်ားနဲ႔ လက္ရွိပစၥဳပၸာန္ေတြဟာ သာယာခ်ိဳျမိန္မွဳ ကင္းမဲ့ခဲ့ပါသည္။
ရုပ္၀တၳဳ အေဆာင္အေယာင္ ျပည့္စံုမွဳအတြက္ ဘ၀နဲ႔သိကၡာကို ရင္းႏွီးခဲ့ေသာ အေမသည္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပိုးကိုက္သည့္ပန္းလို တန္ဖိုးမဲ့ေနသည္။
လူေတြက ေမ့ကိုအထင္ေသးစြာ ေရွာင္ဖယ္ၾကသည္။
အေဖဆိုေသာ လူၾကီး လန္ခရူစာကားႏွင့္ အိမ္ကိုလာသည့္အခါတိုင္း ပတ္၀န္းက်င္ အိမ္မ်ားမွ တေစ့တေစာင္း အကဲခတ္ေသာ အၾကည့္မ်ားသည္ ကၽြန္မဧ။္ မာနနွင့္ သိကၡာကို ႏွဳတ္ႏွဳတ္စင္းေနသလို ခံစားရပါသည္။

 အေမက ပတ္၀န္းက်င္ကို ဂရုစိုက္သူ မဟုတ္။ အထီးက်န္ဆန္ေသာ သူမဘ၀ကို အလွျပင္ျခင္း ေရွာ့ပင္သြားျခင္းျဖင့္ ကုန္လြန္ေစခဲ့ပါသည္။
အေမတန္ဖိုးထားေသာ ေငြႏွင့္ တိုက္တာအိုးအိမ္မ်ားကို ကၽြန္မ တတ္မက္စိတ္မျဖစ္ပါ။
ေလာင္းရိပ္မိျပီး ခ်ိနဲ႔ေနတဲ့ ကၽြန္မဘ၀က ဒရ၀န္သမီး ျဖဴျပာေလာက္ေတာင္ ဂုဏ္ေရာင္မရွိသည့္ အျဖစ္ကို စိတ္နာမိသည္။

ျဖဴျပာတို႔ အေဖသည္ ကၽြန္မတို႔ေနေသာ အိမ္ရာရိပ္မြန္တြင္ လံုျခံဳေရး ဂိတ္ေစာင့္အလုပ္လုပ္သည္။
အိမ္ရာ၀င္းအေနာက္ဘက္ ၀န္ထမ္းတန္းလ်ားတြင္ ခ်ိဳ႕တဲ့စြာေနၾကရသည္။ ရိုးသား၍ အလုပ္တာ၀န္ ေက်ေသာ ျဖဴျပာ့အေဖကို အိမ္ရာတြင္းေနထိုင္သူ အားလံုးက ယံုၾကည္အားကိုးၾကျပီး၊ တတ္နိဳင္သေလာက္ ကူညီေထာက္ပံ့ၾကသည္။
စာၾကိဳးစားေသာ ျဖဴျပာသည္ယခု တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ ျဖစ္ေနျပီ။

ေက်ာင္း၀တ္စံု ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းျဖင့္ ေက်ာင္းသြားခဲ့ရေသာ ျဖဴျပာ၏ မ်က္ႏွာသည္ အျမဲ၀င္းပေန၏။ ျဖဴျပာကို ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အျမဲလြတ္လပ ္ေပါ့ပါးေနသည္။
ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ သူမလက္ရွိဘ၀ အေျခအေနကို အရွိတိုင္းလက္ခံထားျပီး၊ ဟန္ေဆာင္မွဳကင္းသည္။

 ရိုးရိုးရွင္းရွင္း ၀တ္စားဆင္ယင္ျပီး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းတက္ေသာ ျဖဴျပာကို ကၽြန္မ အားက်မိပါသည္။
တကၠသိုလ္ေက်ာင္းမွ ျပန္လာေသာ ျဖဴျပာကို ေငးမိသည့္ ကၽြန္မႏွင့္ အၾကည့္ခ်င္းဆံုတိုင္း ျဖဴျပာက ကၽြန္မကိုျပဳံးျပ၏။ ငယ္ငယ္က ျဖဴျပာနဲ႔သာ အတန္းေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကၽြန္မ ဆယ္တန္းေအာင္ခ်င္ ေအာင္ခဲ့မွာလို႔ ေတြးလိုက္မိသည္။

ျဖဴျပာကို ခ်စ္ခင္စိတ္ျဖစ္မိေသာေၾကာင့္ သူမေက်ာင္းသြားလွ်င္ ၀တ္ရန္ ၀မ္းဆက္အ၀တ္စမ်ား လက္ေဆာင္ ၀ယ္ေပး ျဖစ္ခဲ့သည္။ ျဖဴျပာက ကၽြန္မကို တရားေခြႏွင့္ စာအုပ္မ်ား လက္ေဆာင္ျပန္ေပးသည္။ စာအုပ္ေတြက သူငယ္ခ်င္းအတြက္ အေဖာ္မြန္ေကာင္းေတြ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္ဟု ခပ္ေသာ့ေသာ့့ ေရးေပးလိုက္သည္။

ဖဴျပာ၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကၽြန္မတရားနာတတ္လာျပီး၊ အားရင္စာဖတ္ေသာ အက်င့္ေကာင္းရလာသည္။
ျဖဴျပာ၏မ်က္ႏွာ အျမဲ၀င္းပေနျပီး၊ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေနရျခင္း၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္ခ်က္ကို ကၽြန္မ ျမင္တတ္လာသည္။
စာေပမွာေမႊ႔ေလ်ာ္ျပီး၊ တရားဓမၼ အဆံုးအမေတြၾကားမွာ ယဥ္ပါးေနေသာ ျဖဴျပာ၏ႏွလံုးသားကို ကၽြန္မ ေလးစားအားက် မိပါသည္။

ျဖဴျပာသည္ ကၽြန္မဘ၀ကိုနားလည္ျပီး၊ ကၽြန္မ၏ခံစားခ်က္မ်ားကို ရိပ္မိသျဖင့္ မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေကာင္း အျဖစ္ရပ္တည္ေပးခဲ့သည္။
တရားပြဲရွိလွ်င္ သူမႏွင့္အတူလိုက္ရန္ ေခၚသည္။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း အလွဴသြားလွ်င္ ကၽြန္မကို အဖက္လုပ္ျပီး ဖိတ္ေခၚသည္။ ျဖဴျပာႏွင့္အတူ ေ၀ယ်ာ၀စၥ ကုသိုလ္ျပဳရန္ ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္မ်ားသို႔ မၾကာခဏေရာက္ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူမေခၚသျဖင့္ စာအုပ္အေဟာင္းဆိုင္မ်ား၊ စာၾကည့္တိုက္ မ်ားသို႔လည္း ေရာက္ဖူးခဲ့ပါသည္။
ျဖဴျပာ၏ေက်းဇူးေၾကာင့္ ကၽြန္မဘ၀ စိုေျပလန္းဆန္းစျပဳလာသည္။

ျဖဴျပာက ကၽြန္မဘ၀ေရွ႕ေရးအတြက္ အာမခံခ်က္ရွိေသာ အလုပ္တခုခုလုပ္ရန္ အၾကံေပးသည္။ ျဖဴျပာ၏ အားေပးမွဳေၾကာင့္ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းေတြတက္ျပီး၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ မိတၱဴႏွင့္ အင္တာနက္ဆိုင္ ဖြင့္ရန္ၾကိဳးစား ခဲ့သည္။

ကြန္ပ်ဴတာသင္တန္းမွာ မွတ္မွိဖူးတဲ့ မ်က္၀န္းတစ္စံုႏွင့္ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ျပန္ဆံုခဲ့ရသည္။
ငယ္ငယ္က အတူကစားစဥ္ အေမလာေခၚသြားေသာေၾကာင့္ အားတံု႔အားနာျဖင့္ ကၽြန္မကို ျပန္လွည့္ၾကည့္ခဲ့ေသာ မ်က္၀န္းတစ္စံု။ သူ႔နံမယ္က ျပည့္စံု။ နံမယ္နဲ႔လိုက္ေအာင္ သ႔ူဘ၀က ျပည့္စံုသည္။ အံ့ၾသစရာေကာင္း သည္မွာ သူကၽြန္မကို ခ်က္ခ်င္းမွတ္မွိသည္။

ကလ်ာ မဟုတ္လား။ သင္တန္းလာတက္တာလား၊ အခုဘယ္ တကၠသိုလ္တက္ေနလဲ၊ စတဲ့ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေခၚေျပာႏွဳတ္ဆက္ေဖာ္ရသည္။ ကၽြန္မ ဆယ္တန္းမေအာင္ခဲ့သျဖင့္ တကၠသိုလ္ဆက္မတက္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာ၊ အင္တာနက္ဆိုင္ဖြင့္ရန္အတြက္ အေျခခံနားလည္တတ္ကၽြမ္းမွဳ ရွိေအာင္သင္တန္း လာတက္ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပျဖစ္ခဲ့သည္။

ျပည့္စံုက ကြန္ျပဴတာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ျဖစ္ေနျပီ။ ေက်ာင္းအားခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မတက္ေနေသာ သင္တန္းတြင္ အခ်ိန္ပိုင္း ကြန္ပ်ဴတာနည္းျပ လုပ္ေနသည္။ ကၽြန္မတို႔ အတန္းကိုလည္းသင္ရသည္။ ကၽြန္မကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဂရုစိုက္သင္ေပးသည္။ ကၽြန္မ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း အားေပးသည္။

ျဖဴျပာေၾကာင့္ ကၽြန္မ ဘ၀ကို သန္႔ရွင္းစြာ ရပ္တည္ရန္ ခြန္အားမ်ားရရွိခဲ့သည္။
ယခု ျပည့္စံု၏ ေဖးမကူညီမွဳမ်ားေၾကာင့္ ကၽြန္မႏွလံုးသားမွာ ခံစားမွဳအသစ္မ်ား ျဖစ္တည္လာခဲ့သည္။
ကၽြန္မျပည့္စံုအေပၚ တြယ္တာမိခဲ့ျပီ။
ကၽြန္မလည္း ငယ္ရြယ္သူပဲမို႔ သိမ္ေမြ႔ေသာ ခ်စ္ခ်င္းသေဘာေတြကို မလြန္ဆန္နိဳင္ပါ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္မအျဖစ္က ႏွလံုးသားမွ ရိုးသားစြာ ျဖစ္တည္လာေသာ ခ်စ္ခ်င္းေမတၱာကို ပန္းသခင္အား ျမတ္နိဳးစြာ အပ္ႏွင္းခြင့္မရွိ။ ျပည့္စံုတို႔ မိသားစုအတြက္ ကၽြန္မက အလိမၼာအိမ္ပါနိဳင္တဲ့ မိန္းကေလး မျဖစ္နိဳင္ပါ။ငယ္ငယ္က အတူကစားရန္ပင္ မႏွစ္ျမိဳ႕ေသာ ျပည့္စံု၏မိခင္သည္ ကၽြန္မကို ေခၽြးမအျဖစ္ ၾကည္ျဖဴနိဳင္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။
လိမၼာယဥ္ေက်းေသာ ျပည့္စံုသည္ မိဘအသိုင္းအ၀ိုင္းကို လြန္ဆန္၍ ကၽြန္မကို စံုဖက္မည့္သူ မဟုတ္။

တခါတရံ ျပည့္စံု၏ အၾကည့္မ်ားကို ကၽြန္မ အဓိပါယ္ေဖာ္ရန္ ခက္ပါသည္။
ေယာက်္ားေကာင္းတစ္ေယာက္ ပီသစြာ ကၽြန္မအေပၚ ရိုးသားစြာဆက္ဆံခဲ့သည္။
တသက္တာ ျမတ္နိဳးယုယဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိသည့္အတြက္ ကလ်ာလို အပယ္ခံပန္းကို ခူးယူျပီး ႏြမ္းေၾကေအာင္ သူမလုပ္ခဲ့ပါ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မႏွလံုးသားကေတာ့ ေၾကြက် သြားခဲ့ျပီ။ 

အေမ့သမီး ျဖစ္ေနတာကလြဲရင္ ကၽြန္မ စင္ၾကယ္ခဲ့ပါသည္။
 အတိတ္ဘ၀ ကံအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ယခုဘ၀ သပြတ္ပန္းလို တန္ဖိုးမဲ့ေနရသည္။
ေနာင္ဘ၀မ်ား ရွိခဲ့လွ်င္ ရနံ႕ေမႊးျပီး တင့္တယ္ေသာ ပန္းတစ္ပြင့္ ျဖစ္လိုပါ သည္။

ေနာင္ဘ၀ဆက္တိုင္း အပယ္ခံပန္းတပြင့္ ဘယ္ေသာအခါမွ မျဖစ္ရပါေစနဲ႔ဟု ရင္ႏွင့္အမွ် ေတာင္းဆုျပဳပါ၏။

 ဆက္လက္ၾကိဳးစားပါအံုးမည္..
စံပယ္ျဖဴ
ေတြ႔ခဲ့ဖူးေသာ ၀ိုင္းပယ္ခံ ကေလးငယ္တစ္ဦးကို ဂရုဏာျဖစ္မိသျဖင့္၊ မိခင္ေလာင္းမ်ား ေရရွည္ကိုေျမာ္ျမင္ ဆင္ျခင္ေစလိုေသာ ဆႏၵျဖင့္ ခံစားေရးဖြဲ႔သည္။

1 comment:

  1. ဘယ္သူ႔အေၾကာင္းရယ္မသိရပါဘူး ဖတ္ရတာေတာ႔ ရင္ဘတ္ထဲတခုခု ခံစားလုိက္ရတယ္ တကယ္စိတ္ကူးယဥ္ေလးပဲျဖစ္ပါေစေတာ႔ညီမေရ

    ReplyDelete